Regulamin zakupów dokonywanych w ramach sklepu internetowego PROTERM
I
Postanowienia ogólne
1. Sklep internetowy PROTERM, zwany dalej Sklepem, prowadzony jest przez firmę PROTERM Barczewski, Kaczmarek, Kłos Sp. J., z siedzibą w Bydgoszczy (85-157), przy ul. Górzyskowo 12, która została wpisana do Centralnej Ewidencji i Integracji o Działalności Gospodarczej (CEIDG), o numerze NIP: 967-120-43-84, REGON 093220605 KRS 0000223977.
2. Regulamin określa zasady zawierania umów sprzedaży produktów, składania zamówień, a także prawa i obowiązki oraz warunki odpowiedzialności administratora i użytkowników Sklepu.
3. Przed skorzystaniem z usług Sklepu, każdy użytkownik powinien wnikliwie zapoznać się z niniejszym Regulaminem.
4. Zamówienia realizowane są zgodnie z obowiązującym prawem polskim i w języku polskim.
5. Realizacja zamówień dotyczy obszaru Polski.
6. Oferowane produkty w sklepie są wolne od wad.
II
Warunki techniczne składania zamówień
1. Warunkiem korzystania ze Sklepu jest posiadanie czynnego konta poczty elektronicznej.
2. Wymogi techniczne, niezbędne do korzystania z usług sklepu internetowego PROTERM:
· Podłączenie do Internetu,
· Poprawnie skonfigurowana przeglądarka zgodnie ze standardami Microsoft Internet Explorer,
· Minimalne wymagania sprzętowe (procesor Intel Pentium 4 lub nowszy, 512 MB pamięci operacyjnej RAM, około 350 MB wolnego miejsca na dysku twardym, karta graficzna 1024x768 pikseli, dostęp do Internetu)
· Włączona obsługa Cookies i JavaScript
· Program do odczytu plików formatu PDF.
III
Rejestracja
1. Rejestracja następuje w oparciu o prawidłowo wypełniony formularz rejestracyjny, w formularzu Klient podaje niezbędne dane identyfikacyjne, adres e-mail oraz hasło. Na adres mailowy Klienta wysłana zostaje wiadomość potwierdzająca założenie Konta. W momencie otrzymania wiadomości dotyczącej rejestracji, dochodzi do zawarcia umowy prowadzenia konta pomiędzy Sklepem a Klientem.
2. Po rejestracji w Sklepie, każde logowanie odbywa się przy użyciu danych, które zostały podane w formularzu rejestracyjnym
3. W przypadku chęci usunięcia konta, należy przesłać wiadomość informującą o tym na adres mailowy: e-proterm@proterm.info.pl.
4. Zawieranie Umowy bez uprzedniej rejestracji w sklepie internetowym PROTERM jest możliwe i następuje po:
· Prawidłowym wypełnieniu formularza, dostępnego na stronie (imię, nazwisko, adres e-mail, telefon kontaktowy, adres dostawy),
· Akceptacji regulaminu
· Zaakceptowaniu i zapoznaniu się z polityką prywatności lub obowiązkiem informacyjnym
5. Dane klienta dokonującego zakupu będą przetwarzane na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b RODO przez okres nie dłuższy wskazany w Ordynacji podatkowej.
6. Zamówienia dokonywane bez rejestracji oznaczają każdorazowo zawarcie nowej umowy pomiędzy Sklepem a Klientem.
IV
Zamówienia
1. Zamówienia w sklepie internetowym PROTERM przyjmowane są 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę.
2. Po złożeniu przez Klienta zamówienia, na podany adres mailowy wysyłane jest jego potwierdzenie. W przypadku, gdy przed ostatecznym potwierdzeniem złożenia zamówienia Klient zakończy korzystać z danej usługi i opuści sklep – umowa kupna nie zostanie zawarta.
3. Klient zobowiązany jest dokonać wyboru dotyczącego: danego produktu, sposobu dostawy, opcji płatności.
4. Klient ma możliwość zamówienia nieograniczoną ilość produktów, po przejściu do koszyka widoczne jest podsumowanie produktów.
5. Na stronie produktu Klient informowany jest o: dostępności produktu, przybliżonym czasie realizacji, cenie, wariantach dostawy, opcjach zapłaty.
6. Klient ma prawo do dokonywania modyfikacji w złożonym zamówieniu, do momentu nadania przez Sklep przesyłki.
7. Ze względu na rodzaj produktu, sklep zastrzega sobie prawo do wyłączenia niektórych form dostawy.
8. Klient o statusie zamówienia informowany jest mailowo.
V
Formy płatności i ceny
1. Cena podana przy produkcie jest wiążąca w chwili złożenia przez Klienta zamówienia. Ceny produktów zawierają podatek VAT i nie obejmują kosztów wysyłki.
2. Szczegółowe informacje o kosztach wysyłki znajdują się na stronie produktu.
3. Sklep zastrzega sobie prawo do modyfikacji, wprowadzania zmian w cenach produktów oraz wprowadzaniu i odwoływaniu wyprzedaży/akcji promocyjnych
4. Płatność za zamówione produkty może nastąpić:
· Przy odbiorze,
· Przelew bankowy, przelew elektroniczny, kartą płatniczą, w systemie płatności elektronicznych akceptowanych przez Sklep.
5. Realizacja zamówienia rozpoczyna się po zaksięgowaniu płatności lub otrzymaniu potwierdzenia poprawnego wykonania operacji.
6. W przypadku niewpłynięcia kwoty za złożone zamówienie przez 14 dni, zostaje ono anulowane.
VI
Odstąpienie od umowy
1. Zgodnie z ustawą z 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta Klient będący Konsumentem, ma prawo odstąpić od umowy bez podania przyczyny w ciągu 14 dni od daty odebrania przesyłki.
2. W celu tym Konsument powinien złożyć odpowiednie oświadczenie dotyczące odstąpienia od umowy oraz dokonać zwrotu towaru do sklepu.
3. Termin odstąpienia uważa się za zachowany, jeżeli Konsument prześle oświadczenie o odstąpieniu w formie pisemnej lub elektronicznej, na adres e-mail: e-sklep@proterm.info.pl, najpóźniej 14 dnia okresu.
4. Oświadczenie o odstąpieniu od umowy, które wpłynie po ww. terminie nie wywołuje skutków prawnych
5. Zwrócone towary powinny być w stanie kompletnym i niezmienionym. Nie mogą posiadać śladów użytkowania.
6. Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości towaru, które jest wynikiem użytkowania go w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia jego funkcjonalności.
7. W przypadku gdy zwracany towar nosi ślady użytkowania bądź jest niekompletny – Sklep zastrzega sobie prawo do odmowy przyjęcia przesyłki lub obniżenia kwoty do zwrotu.
8. W przypadku towaru, który był wykonany pod indywidualne zamówienie – odstąpienie od umowy nie przysługuje.
9. Zwracany towar należy odesłać na adres:
PROTERM, ul. Górzyskowo 12
85-157 Bydgoszcz, z dopiskiem „ZWROT”
10. Zwrot należności następuje nie później niż w terminie 14 dni od jego wpływu.
11. Koszt związany ze zwrotem towaru obciąża Konsumenta
12. Konsument ma obowiązek zabezpieczyć/zapakować w sposób odpowiedni odsyłany towar, tak by zapobiec jego uszkodzeniu podczas transportu.
VI
Reklamacje
1. Sklep zobowiązuje się dostarczyć towar wolny od wad.
2. Sprzedający odpowiada wobec Klienta będącego Konsumentem z tytułu rękojmi za wady na określonych zasadach w art. 556-576 Kodeksu Cywilnego. W przypadku Klientów, którzy nie są Konsumentami rękojmia jest wyłączona.
3. W przypadku braków w przesłanej reklamacji Sklep wezwie Klienta do ich uzupełnienia.
4. Reklamacje rozpatrywane są w terminie do 14 dni od daty jej złożenia.
5. Klient może zgłaszać reklamacje do sklepu internetowego PROTERM w formie elektronicznej na adres e-mail: e-sklep@proterm.info.pl bądź pisemnej:
PROTERM, ul. Górzyskowo 12
85-157 Bydgoszcz, z dopiskiem „REKLAMACJA”
Szanowni Klienci, prosimy o sprawdzenie otrzymanej przesyłki w obecności kuriera. W przypadku zastrzeżeń, uszkodzeń wewnętrznych czy naruszenia opakowania – wskazane jest spisanie protokołu szkody. W sytuacji gdy kurier nie dysponuje formularzem, można spisać go odręcznie. Spisany protokół szkody, jest często ważnym elementem rozpatrywanej reklamacji.